Tillfället gör tjuven

Måndagen, första dagen i skolan på två veckor.
Det var kul men hemskt jobbigt.. jag har sovit så dåligt när jag varit sjuk och hoppades på att sova BRA nu när jag skulle till skolan... nej, jag somnade halv tolv vaknade halv fyra och kunde verkligen inte somna om.. Så här ligger jag i sängen tröttare än nånsin vaken sen fyra. Inte nog med det, det hände en förödande sak i morse med...
Det började så att jag visade Linnea min nya plånbok som jag fått av martin, efter det lade jag ner den slarvigt i väskan. Jag kollade som vanligt efter mig när jag gick av bussen men ca 20 minuter senare upptäckte jag att plånboken var borta.. Pulsen steg hastigt mens jag såg tåget utanför komma in jag slet igenom hela väskan, men ingen pånbok fann jag. I skolan ringde Linnea henns pappapolis och jag min mamma så hon kunde spärra kortet och ringa bussen... Men ingen plånbok fanns..

Innehållet i den NYA plånboken :
1000:- kontant

Busskort köpt igår 520:-

Två bibliotekskort

kontokort

åhlens och hm-kort


Senare efter skolan så gick jag för att leta efter kortet på stationen, då valde jag en annan väg för att kolla där bussen stannde i morse och då ser Maria mig och skriker "Zabina, är det din plånbok?"
hon hade precis kommit dit och plockat upp den!! DET VAR MIN, 1000:- var borta! tusen kroner fattigare men endååå! busskortet och allt var kvar!

NU ska jag plugga och sova! Puss




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!