DjurKärlek

Hej. I helgen har jag lekt med Martin, jag kan faktiskt säga att det har varit riktigt mysigt. Fast vi  nästan bara spenderat vår tid i sängen, vi är så extremt lata! Men det är gulligt.



Igår blev vi hämtade av pappa. Vi åkte först hem till Vingåker, pappa var sugen på att träffa vår nya lilla vovve, Klara.
Hon var som vanligt ganska reserverad, men gick bra sen =) Sedan bar vi oss i väg mot Julita för att träffa Bobbo, pappas gamla hund. Jag har själv inte träffat honom på ett halvår... Usch det var riktigt jobbigt att åka där i från. Tårarna satt i halsen när vi satt i bilen och Bobbo stod i fönstret och tittade efter oss. Jag ville helst inte prata ifall orden skulle ta stopp av gråtet i halsen.. Sorligt.. Usch. Det är mycket om hundar just nu. Martins hund har tumör och kommer snart att dö, Lilla lilla Mimmi. Varje gång jag sitter vid köksbordet hemma hos Martin kommer jag på mig själv att titta på Mimmi när hon bara sitter eller står och ser allmänt virrig ut. och så kommer tårarna..
Klara, vår nya vovve har hjärtfel och kan när som helst dö enligt hennes förra matte, ska utforska detta djupare. Men jobbigt att veta.



Nu ska jag först äta upp min glass. Sen ska jag gå och ge min lillasysters kanin vatten och mat. Vi har trott från början att den var en kille, nu har det ändrats vi hittar ingen pung :O Ingen pung =ingen kille, ingen Rex alltså. Undrar vad HON får heta då... Roligt det här :D



Postat av: Vem troru

Får jag då fråga, vad fick er från början att tro att det är en kille då? Haha.. damn u blondie ;)

2007-09-16 @ 20:41:31
Postat av: Zabina

För att de på djuaffären sa det? När en kanin är ung och ej känsmogen är det väldigt svårt att se om det är en hona eller hane. ha-ha

2007-09-16 @ 20:57:31
Postat av: mm

Hur kan de på djuraffären säga vad det är då?

2007-09-16 @ 21:00:20
Postat av: Zabina

Skulle tippa på att de är ganska utbildade för att bland annat veta sådant.. Man vill väl inte köpa en kanin utan att veta könet, iaf ha en hum om könet.

2007-09-16 @ 21:05:13
Postat av: Anonym

ha _ett_ hum menar du.. okej, så det är bättre att gissa på vad det är för kön bara för att kunden i fråga vill veta vad det är för något, då de inte ens vet om de har rätt?

2007-09-16 @ 21:06:50
Postat av: Zabina

Ha ett hum ja. Skrev lite slarvigt. De gissar ju inte, de kollar efter. gräver lite :) sånt som man inte vill göra när man kommer hem, men de säger ju också att de inte är hundra procent säkra...

2007-09-16 @ 21:09:54
Postat av: emma

haha, det var ett jävla tjat om lilla rex..an, :D

2007-09-16 @ 21:12:00
URL: http://emmaskagerdal.blogg.se
Postat av: Lillis

HAHA DAMN :D jag erkänner, det är jag som är rastlös! :) Jag älskar dig ändå zabbutt

2007-09-16 @ 21:12:48
Postat av: Zabina

Haha! Ja, en hemlig liten larv också.

2007-09-16 @ 21:13:09
Postat av: Zabina

HAHA LILLIS DU ÄR DUM

2007-09-16 @ 21:14:07

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!