Utmanad!

UTMANAD!

Blev utmanad avCarolina till att svara på denna enkät:

1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan Juli 2007. Lite ny är jag allt!

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag vet faktiskt inte.Jag hade sett massa bra bloggar och blev sugen på att dela med mig av mig själv ;)

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Oj, konstig fråga! :D Jag vet faktiskt inte! :)

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Inget speciellt, Jag var väl lite tråkig, det är jag väl fortfarande. MEN det går frammåt :)

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Mina vänner såklart, och jag läser de "kända" bloggarna, Kenzas mest bara för att jag vill veta vad som händer i hennes liv för att ALLA ANDRA VET! då vill jag med haha :) Men typ ett tio-tal kanske!

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Det verkar ju som allas bloggar klassas som modebloggar bara en tjej sitter bakom skärmen och skriver vilket är konstigt. Men de jag mest läser är ju faktiskt dagboksbloggar... Lite tråkigt egentligen! MER ämnesbloggar!

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
oJ! Jag vet faktiskt inte! Det finns ju ingen som sticker ut och är så JÄTTEolik mig:/
Eller haha! Pontus :)

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Jadu! Mina närmsta vänner.... Sara, Linnea, Emma

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De säger inte så mycket! GUUD vad tråkig jag verkar! :)
De kommenterar kanske mest vad de tycker om vad man skrivit just då. Inget speciellt om bloggen i det stora hela.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
JAA! Iaf de som sagt det! Jag hoppas att Alla tycker det!

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Nje.. Jag brukar inte vara så hemlig av mig!! Om det är ngt jag absolut inte vill att någon ska veta så skriver jag ju inte LITE av det, då nämner jag det inte alls..

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag har aldrig gjort en dagens outfit, Jag har lagt upp helkropps bilder på mig själv men aldrig en dagens.. Tycker det är lite fånigt.. Vet inte varför egentligen...


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
jadu.. Knepigt! Jag vill ju såklart ha uppmärksamhet, få "kritik" åt båda hållen. Jag skulle vilja få igång en diskussion men jag vågar inte riktigt fullt ut med en del saker! :/

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej! Stina är satan en bra bloggare! Hon visar nog väldigt VÄLDIGT mycket av hur hon är och ser ut!
Tex: Jag och alla andra har sett hundratals kort på henne i hennes blogg, och jag och en vän kände igen henne på en mörk plats inne i hovet. Man ser att det är hon verkligen! Men det är inte många som bjuder på sig själva till 100 %. Mer såånt!

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nope! Skulle vara roligt, eller hur?

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja. Man blir mindre aktiv, får finnar av dataskärmen haha!
Detta har blivit som data-spel är för killar. (SKA INTE BARA SÄGA ATT KILLAR SPELAT DATASPEL OCH BARA TJEJER BLOGGAR, men ni fattar! )

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
NEJ :D Det är jag glad för, men skulle vara kul med lite krig i bloggen någon gång ;)

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej! det har jag inte

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar tid! Det tar tid som jag egentligen borde lägga på´mig själv, min hund och plugg.
Bågon gång i framtiden ska jag uppfinna en klocka som jag kan ha som stoppar klockan, så jag kan sitta vid datan tre timmar om dagen fast klockan visar samma hela tiden under de tre timmarna, BRA UPPFINNING VA?

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
JA? Eller? :) Vadå, vad som helst kan hända. Jag kanske bor i Frankrike eller ngt och har skitkul dåhinner jag inte blogga ;) Den som lever får se!

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Man påverkas ju av bloggarna och vad som skrivs i dem. om det kommer ha någon inverkan på vår kultur låter jag vara osagt!

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag är uppmärksamhetsbög. =D Men det är roligt att dela med sig om vad som händer, de som vill veta får läsa, roligt!
23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är roligt att FAKTISKT få inspiration, Det kan man faktiskt hitta i några bloggar! Roligt att få skriva vad man tycker ochtänker om andras inlägg..

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
ooh! Det får bli:
Lillis, Sara, Emma, Alexandra och Mimmi!


Postat av: Pontus

Lika som bär är vi väl?

2008-04-12 @ 20:43:21
URL: http://pontusbrynielsson.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!