Pappas historier är sanna, faktiskt!

Pappa förvånar mig alltid när han sätter igång och berättar saker
 han eller hans vänner varit med om.
Denna gång handlar det om en föredetta jobbarvän som en gång för inte så länge sedan pluggade i Uppsala och delade rum med en ganska vanlig prins från mellanöstern. Många prinsar får bidrag som det så fint heter tror jag, på kanske 300 000 i månaden för att de är prinsar, men det är ju helt okej att leva på. I alla fall fick den här studerande muslim-prinsen just den summan.

Men just den här prinsen drog lite på gränserna här uppe i Sverige, han söp ganska hårt och levde hårt studentliv.
Vid ett tillfälle ringde han hem till släkten när han druckit, och det var något han sent skulle få glömma för ett dygn senare ringde släkten och sa att de var hos honom på mindre än två timmar.
Här kommer pappas vän in i bilden. Han blir tillfrågad att hjälpa prinsen att städa upp all sprit och diverse för 50 000:- Det är ju inte illa pinkat. De skyfflade ut allt de kunde hitta och försökte vara stabila när släkten kom, men de hittade minsann glömda burkar under diskhon och det fick han, prinsen alltså, sota för. De drog ner hans bidrag till cirkus 70 000 :- och fick studera kvar i Uppsala med nöd och näppe.

De ni! Det är inte alla som har turen med sig inte.





Postat av: Ida Plantin

haha ajdå ;) joodå de e bra, är trött bara, långa dagar. det måste va ruggigt skönt att bo i norrköping, inga tåg att passa!?

2008-11-10 @ 21:20:49
URL: http://plantinida.blogg.se/
Postat av: Philip

Yo Zabbisch! Både du och jag vet ju att du vill ha mig. Ingen mening med att förneka längre! ; -)

2008-11-10 @ 22:39:42
URL: http://philipfohlin.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vad tycks om min outfit och veckans citat?

Godnatt!

2008-11-10 @ 22:41:40
URL: http://faaanys.blogg.se/
Postat av: Philip

Ändring bums med detsamma! : -O Det var ju störtkul hemma hos Victoria efter SM, yo. Styr upp något genast! Jag är ju alltid din vän.

2008-11-10 @ 23:06:45
URL: http://philipfohlin.blogg.se/
Postat av: Philip

My god, ni bor alltså i Norrköping nu era pullor? Vilken gata? Bara så jag vet vart er gata bor. Jag är asPÅ, om det finns ett ord som heter asPÅ vill säga, annars vill jag väldigt gärna komma.



Min hjärtesglöd för diger är större än solens uppgång och månens ljus, det vet du väl? ; -)

2008-11-10 @ 23:15:05
URL: http://philipfohlin.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!