varning för mig

Jag måste få spy ur mig lite i MIN blogg. Tycker inte om att göra det, men nu är fan botten nådd.
För det första blir jag ALLTID sjuk när jag ska resa, inga undantag. Jag vet att jag har superdåligt immunförsvar och att jag är sjuk oftare än Ronja äter penicillin. Men måste jag bli sjuk precis PRECIS när jag ska resa då? och måste jag bli så förbannat cpsjuk varje gång?

Denna gång stod det halsfluss på min diagnos. Läkaren trodde jag hade körtelfeber, och hade jag inte varit så svag så hade jag klappat till honom men mina små feberkrämpande karnävar tror jag. Så ont i halsen som jag haft under de här dagarna har jag aldrig haft, och jag har haft halsfluss minst 10 gånger i mitt ynkliga liv. Jag har tillochmed feberkrampat, jag menar, jag är 18 år? jag feberkrampade när jag var 8 månader sist. Jag har spytt, yrat, tappat synen. Jag fick tillochmed åka rullstol på flygplatsen och ta massa specialvägar till gaten. H a  h a.

Under hela förra natten och gårdagen fösökte jag sova, jag rörde mig inte ur sängen mer än en gång då ett toabesök var oundvikligt. Det tråkiga var ju att jag var tvungen att ändra ställning så fort jag svalde, så varje gång jag svalde så vaknade jag och var tvungen att röra mig för smärtan dödade mig. Som ett inre tredje världskrig i skallen och kroppen.

Idag har jag inte heller varit utanför sängen mer än en gång, ett toabesök. På vägen dit tänkte jag att något gott lär ju ha kommit med det här. Jag LÄR ju ha gått ner i vikt. Jag menar, jag har ju tappat minst 60 liter vätska varje gång jag tagit en alvedon lite försent och att äta för mig har varit ett skämt.

NEJRU, axlarna var ju lika blaffiga som vanligt och magen lika rundochgo. och att borsta tänderna hjälper inte heller, eftersom jag inte kan svälja så fastnar allt skit i halsen och munnen och det stinker och smakar ost från 1600-talet

Nu ser jag fram emot att vara frisk och uppskatta det.

Förlåt för denna skitsmörja, men jag mår faktiskt lite bättre nu när jag vräkt ur mig lite



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!